Fietsactie Casa Nadina & Actiedag Kasteel Vosbergen

(Een bericht uit de schaapskooi)

“Casa Nadina” (een gezinshuis in Roemenië, van Stichting Obed) biedt een veilig en liefdevol thuis aan kinderen welke zijn achtergelaten door hun ouders in staatsopvanghuizen. Op dit moment biedt het gezinshuis een thuis aan 3 pleeg/adoptiekinderen. Het doel is dat 6 tot 8 achtergelaten kinderen in het gezinshuis wonen. Om deze visie te kunnen verwezelijken is een verbouwing van de bestaande woning en uitbreiding door middel van nieuwbouw nodig. Dankzij de giften van donateurs heeft de stichting in november 2019 het gezinshuis in eigendom kunnen verkrijgen. Momenteel kan het huis voorzien in de huidige omvang van het gezin, maar voldoet (nog) niet voor de realisatie van de visie. Met de fietssponsoractie in de zomer van 2021 is er een geweldig bedrag opgehaald waardoor de ruwbouw van het nieuwbouwhuis gerealiseerd is. Maar we zijn er nog niet… Het huis moet aan de binnenkant afgebouwd en ingericht worden. Daarom organiseert Stichting Obed een sponsorevent bij Kasteel Vosbergen op 1 juli 2023. Het beloofd een mooie dag met verschillende leuke evenementen te worden waarbij eten, ijs en drankjes worden verkocht. In de avond zal er een aangekleed diner plaatsvinden. Het programma zal binnenkort worden gedeeld.

Voorafgaand aan dit sponsorevent op Kasteel Vosbergen zal er weer een Casa Nadina Cycling Event plaatsvinden! Ditmaal zal de fietssponsoractie in Nederland gehouden worden en stapt Rianne Kommer op de fietst, zij is gezinshuisouder van Casa Nadina in Roemenië. In vier dagen tijd fietsen we 400 kilometer! Dagelijks vertrekken we vanuit Heerde en de aankomst zal ook weer in Heerde zijn. Tijdens deze vier dagen zullen we vier verschillende routes van 100 kilometer per dag door midden-Oost Nederland gaan fietsen.

Data fietsactie:
•             Woensdag 28 juni
•             Donderdag 29 juni
•             Vrijdag 30 juni
•             Zaterdag 1 juli met aankomst op Kasteel Vosbergen in Heerde, waar het sponsorevent verder gaat met leuke activiteiten voor jong en oud.

Helpt u mee een verandering te brengen in de levens van achtergelaten kinderen?

Dit kan door mee te fietsen op één of meerdere fietsdagen,u kunt zich opgeven via [email protected]. Kunt u niet mee fietsen maar wilt u graag op een andere manier een bijdrage leveren? U bent van harte welkom 1 juli bij Kasteel Vosbergen in Heerde op het sponsorevent. Wilt u een donatie overmaken? Dit kan op de volgende manier:

Via bankoverschrijving: NL89 RABO 0302 413 995 t.n.v. Stichting Obed;
via onze website; www.stichtingobed.nl/donaties.
Uw giften zijn fiscaal aftrekbaar

Mocht u meer informatie wensen over het sponsorevent dan kunt u contact opnemen via [email protected]