Heel Heerde Bakt

Een tent, een kasteel én taarten! Doe mee met deze unieke bakwedstrijd voor het goede doel.

Zaterdag 1 juli 2023 – Aanvang: 13:00 uur

Jury: Herco Veldhuizen (Banketbakkerij Kamphorst) en Zineb El Moudden (Finalist Heel Holland Bakt

Spelregels:

• Deelname vanaf 16 jaar
  • Inschrijfgeld: €15 (100% voor Stichting Obed)
  • Je maakt voorafgaand aan de wedstrijd alle onderdelen van jouw taart klaar. Als de wedstrijd begint, krijg je 60 minuten de tijd om jouw taart in elkaar te zetten en te decoreren. Alle ingrediënten en materialen (gereedschappen) die hiervoor nodig zijn, neem je zelf mee. Bedenk hoe je de taart aan de jury gaat presenteren (etagère, schaal, plank o.i.d) . In de tent heb je slechts een werkbank en een gedeeld elektrisch kookplaatje tot je beschikking.
  • De jury proeft jouw taart en deelt punten uit op de onderdelen: creativiteit, verzorging, technieken, smaken/texturen en gebruik van natuurlijke ingrediënten.
  • De deelnemer met het hoogste puntenaantal wint Heel Heerde Bakt.
  • De winnaar krijgt de titel ‘Winnaar Heel Heerde Bakt’ en wint een chocoladetrofee, ontworpen door bakkerij Kamphorst.
  • Beperkte deelname plekken: maximaal 15 plekken beschikbaar. Bij meer aanmeldingen vindt een loting plaats om deelnemers te selecteren.
  • Elke deelnemer krijgt een eigen schort met opdruk (logo Heel Heerde Bakt).
  • Tijdens Heel Heerde Bakt worden foto’s gemaakt voor publiciteitsdoeleinden.
  • Je taart wordt na afloop op een proeverijtafel per taartpunt verkocht. De opbrengst is voor het goede doel: Stichting Obed.

De jury stelt de volgende eisen:

• Je taart past binnen het thema: kastelen;
  • Je taart is alcoholvrij;
  • Je taart heeft een doorsnede/diameter van 24cm;
  • Je taart is voor minimaal 10 personen;
  • Je taart laat jouw creativiteit en passie voor bakken zien.

Twijfel je nog? Doe gerust mee. Een Heel Holland Bakt ervaring, maar dan voor het goede doel.

Geef je snel op door het contactformulier in te vullen (sluitingsdatum 23 juni)!

Ja, ik doe mee:

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.