Succesvol Obed in Actie-event

Op zaterdag 1 juli was het zover: bij Kasteel Vosbergen vond ons sponsorevenement Obed in Actie plaats. Ondanks de regen genoten de bezoekers van de markt en alle andere activiteiten. De opbrengst is meer dan verwacht: maar liefst 27.500 euro! Met dit bedrag kan het gezinshuis Casa Nadina in Roemenië afgebouwd worden.

Tijdens deze dag was er een drietal grote activiteiten. Zo verzorgde Roos Fashion twee modeshows bij het kasteel. Daarnaast ging een zestal amateurbakkers de strijd aan tijdens Heel Heerde Bakt. Onder toeziend oog van het publiek en jury, bestaande uit Herco Veldhuizen en Zineb el Moudden, maakten zij een taart, passend binnen het thema ‘kastelen’. Harrie Mulder vervulde de presentatorrol met verve. De taart van deelneemster Noa Fokkema kreeg de meeste punten. Zij is de winnares van Heel Heerde Bakt!

Aan het einde van de middag finishte gezinhuismoeder Rianne Kommer haar fietssponsortocht van 400 kilometer bij het kasteel. Zij werd warm onthaald en kreeg van Jeanne Kamerlingh Onnes de cheque overhandigd. ’s Avonds brak de zon door en veranderde het terrein in een luxe restaurant. De gasten genoten van het diner. De veilingitems – beschikbaar gesteld door plaatselijke ondernemers- vielen ook goed in de smaak. We bedanken alle bezoekers, vrijwilligers, verkopers, mede-fietsers, standhouders en sponsoren voor alle bijdrage! Overweldigend!

Foto’s: Benno Wonink