Fietsactie

Doe mee

Voor Meer kinderen een liefdevol thuis

CASA NADINA CYCLING EVENT ENORM SUCCES!

Zaterdag 10 juli was de laatste dag van het Casa Nadina Cycling Event.
Danny Kommer is op 15 juni vanuit zijn huidige woonplaats ‘Ghimbav in Roemenië’ vertrokken om per fiets in 25 dagen naar zijn geboorteplaats Heerde te fietsen.
Doel van deze actie was om sponsorgeld in te zamelen voor de noodzakelijke renovatie en uitbreiding van het gezinshuis Casa Nadina. In totaal is hiervoor € 180.000,-- benodigd.
In dit huis worden nu permanent 3 verlaten kinderen opgevangen. Doel van de Stichting Obed is om ca. 8 a 9 kinderen permanent te gaan opvangen. Danny en zijn vrouw Rianne wonen nu ruim 7 jaar in Roemenië en hebben zelf ook 3 kinderen.
Op het moment van de aankomst van Danny en huldiging op het podium stond de teller op € 51.431,--. Een geweldig mooi bedrag. Inmiddels is het bedrag verder opgelopen, maar we zijn er nog lang niet!
Danny heeft met deze actie een uitzonderlijke prestatie geleverd. Voor die tijd zat hij nauwelijks op de fiets! Door wilskracht en doel voor ogen heeft hij regen, hoge temperaturen, bergen en wind moeten doorstaan. Wethouder Nienhuis heeft Danny op het podium de cheque aangeboden met het op dat moment ingezamelde bedrag.
Het zou fantastisch zijn als dit bedrag de komende tijd nog verder wordt aangevuld. U kunt hiervoor de website van Stichting Obed bezoeken en vrij eenvoudig uw bijdrage overmaken. Verder kunnen donaties ook gemakkelijk en direct worden overgemaakt op het rekeningnummer van Stichting Obed:
NL89 RABO 0302413995.

Namens het bestuur hartelijk dank.
D. Verlaan voorzitter.

overzicht fietsroute

Op deze pagina lees je meer over over de fietstocht van Roemenië naar Nederland

In onderstaand filmpje leggen Danny en Rianne uit waarom ze een gezinshuis zijn gestart.

In 2019 is het gezinshuis na een succesvolle donatieactie in eigendom van de stichting gekomen. Nu het pand in eigendom is kan gewerkt worden aan het verder realiseren van de visie. Momenteel zijn drie kinderen via pleegzorg in het gezin opgenomen. De wens is om dit verder te kunnen uitbreiden naar 6 tot 8 kinderen. Daarnaast merken we ook dat het nodig is om kinderen voor te bereiden op een situatie waarbij ze op zichzelf gaan wonen. Voor deze zelfstandigheidstraining zijn ruimtes nodig waarin dit in de praktijk gebracht kan worden. Hiervoor starten we dan ook nu de fondswerving voor € 180.000.