Youth Travel Romania

In een auto stappen om 11 uur, om vervolgens 1,5 dag, bijna 2 dagen later in Roemenië aan te komen. In de auto met jongeren, 1 ding, dat is weinig slapen, veel meezing liedjes waar iedereen lekker opgaat om vervolgens een goed gesprek te hebben over wat dan ook. Om de 2 uur een pauze, beentjes strekken, eten, nog meer eten en misschien een keer naar de toilet. Ja, elk jaar weer, is dat de reis die we maken met de auto, 1 gezellige bende, waar je intens blij en moe van wordt.

Die reis is niet voor niks, we mogen weer voor 2 weken bij Danny en Rianne met hun kinderen zijn, allemaal prachtmensen die een lach op je gezicht toveren. Tussen 6:45u en 7:25u allemaal wekkers die afgaan om om 7:30u te kunnen ontbijten als groep. Iedereen zit altijd “fris en fruitig” aan het ontbijt, even wat energie krijgen om vervolgens hard aan het werk te kunnen. Dit jaar zijn wij het bijgebouw gaan opknappen, alles er uit: de vloer, delen van de muren, de badkamer en de keuken. Gewoon helemaal leeg. Om vervolgens weer volledig te kunnen installeren, met keuken, badkamer en een woonruimte. Veel werk, heel veel werk. Iedereen is hard bezig om het zoveel mogelijk af te krijgen. De muren zijn opnieuw geïnstalleerd, met gipsplaten, ze moeten alleen nog geverfd worden, de badkamer is bijna helemaal betegeld en de keuken zit er deels in. Ja alles is half, omdat het zo veel is. We proberen het zover mogelijk af te krijgen. Wel heel tof hoe dit als groep opgepakt wordt.

We go to a normal school care where tutoring is given, we teach them what to believe about what a privilege it is. Such beautiful and lovely children where the energy of scattered off, children find it so fun to play with your children and give so much love to have. The only thing about it can be said is: wow!

We also have two days this year attended a parent-child project. Mothers who have been victims of domestic violence or other difficult situations for which they need a safe place for a long time, about two years. What a sweet children and mothers, we have so much fun playing with them and read stories that gave us a lot of joy.

This is not only our life, for who we are as a group brings a lot of fun with it, while washing, eating or evenings by the campfire. Good conversations, sometimes with a tear, but often enough a laugh. We also had the privilege to bring two people to have this journey preparing a piece of spiritual care. Because everything they do, we feel closer to God and we feel touched us by him. This makes us as a group still pisses bay and powerful.

This trip is an essential journey, a journey that will always stay with us, a journey that all of us became part. God is with us